Celem TSMC na 2011 r. jest wzrost o 20%

Po marcowym trzęsieniu ziemi w Japonii TSMC poinformował, że jego 20-procentowy cel wzrostu na 2011 r. nie ulega zmianie. TSMC dopuszcza jednak możliwość spowolnienia na rynku w II i III kwartale, a także w 2012 r., w przypadku gdyby ucierpiały firmy wytwarzające narzędzia do produkcji półprzewodników. 20-procentowy wzrost obrotów lidera produkcji kontraktowej jest wyższy niż zakładany przez analityków wzrost dla całej branży półprzewodnikowej, który ma wynieść w tym roku od 5 do 10%.

Posłuchaj
00:00

TSMC stwierdził, że ma alternatywne w stosunku do japońskich źródła dostaw materiałów, z wyjątkiem części sprzętu produkcyjnego, jaki sprowadza od firmy Tokyo Electron. Według TSMC nieregularna realizacja zamówień na sprzęt może mieć wpływ na przyszłoroczną produkcję. Rynek może też odczuć niedobór surowych płytek krzemowych, ponieważ 60% światowych dostaw pochodzi od japońskich firm Shin-Etsu i Sumco, a ich zakłady produkcyjne borykają się z przestojami z powodu przerw w dostawach prądu.

Powiązane treści
Sprzedaż TSMC zgodna z prognozami
TSMC ma zamiar wyodrębnić filie solarną i LED
TSMC dołączył do Sematechu
TSMC rozpoczyna sprzedaż ogniw słonecznych i LED pod własną marką
TSMC przejmuje fabrykę Powerchipa za 100 mln dol.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów