wersja mobilna
Online: 479 Sobota, 2018.05.26

Biznes

ST-Ericsson sprzedł Intelowi swój oddział GPS

poniedziałek, 03 czerwca 2013 07:42

ST-Ericsson, będąca spółką joint venture firm STMicroelectronics oraz Ericsson, ogłosiła podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży wiodącemu producentowi półprzewodników, aktywów i praw własności intelektualnej związanych z jego oddziałem łączności mobilnej wykorzystującej Globalny System Nawigacji Satelitarnej - GNSS. Ponadto w ramach transakcji przewidziane jest przyłączenie do nabywcy zespołu światowej klasy 130 branżowych weteranów pracujących w Daventry w Wielkiej Brytanii, w Bangalore w Indiach i w Singapurze.

Zamknięcie transakcji uzależnione jest od zgody organów regulacyjnych i ustalonych warunków, i ma być dokonane w sierpniu 2013 roku. ST-Ericsson szacuje, że wpływy ze sprzedaży, w połączeniu z uniknięciem opłat dotyczących restrukturyzacji zatrudnienia i innych powiązanych kosztów, zmniejszy jego potrzeby finansowe o około 90 mln dolarów.

- Dzisiejsza transakcja potwierdza czołową pozycję innowacji opracowywanych przez ST-Ericsson w zakresie mobilnych systemów nawigacyjnych i stanowi kolejny ważny krok na drodze do realizacji decyzji naszych akcjonariuszy. Cieszę się, że sektor biznesu odpowiedzialny za nawigację satelitarną będzie rozwijać najnowocześniejsze technologie, i że zespół znalazł nowy dom u wiodącego gracza w branży półprzewodników - mówił Carlo Ferro, prezes i dyrektor generalny firmy ST-Ericsson.

źródło: STMicroelectronics

 


World News 24h

sobota, 26 maja 2018 14:53

Globalfoundries has denied recent rumors indicating the company is looking for a strategic partner or buyer to transfer the ownership of its 12-inch wafer plant in Chengdu, China. Rumors circulated recently have claimed that Globalfoundries has approached companies including Yangtze Memory Technology (YMTC), United Microelectronics (UMC) and Samsung Electronics about forming a strategic partnership to jointly own the Chengdu fab, or possibly disposing of its holdings in the plant.

więcej na: digitimes.com