wersja mobilna
Online: 499 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Qualcomm, MediaTek i Spreadtrum pozostają największymi dostawcami układów do urządzeń mobilnych

poniedziałek, 17 lipca 2017 10:48

Według źródeł rynkowych firmy Qualcomm, MediaTek i Spreadtrum pozostaną w 2017 roku największymi dostawcami IC - Qualcomm zdominuje rynek high-end, a MediaTek i Spreadtrum podzielą się segmentami średniej i niskiej klasy.

Opóźniona dostępność mobilnych chipów firmy MediaTek z modemem Cat 10 ma negatywny wpływ na osiągi firmy od drugiej połowy 2016 r. Firma odnotowała również spadek marży brutto do poziomu 35% z prawie 50%, ponieważ zaangażowałą się w zaciętą konkurencję cenową na rynku układów SoC do smartfonów. Niemniej jednak, wraz z konkurencyjną serią Helion X30 z serii 10 nm, tajwańska firma chce na smartfonowy rynek powrócić. Jak twierdzą źródła, w 2017 r. MediaTek zamierza opracować nową serię chipów do urządzeń mobilnych budowaną z wykorzystaniem 12-nanometrowej technologii TSMC. Ma to pozwolić MediaTekowi na osiągnięcie wysoce konkurencyjnej wydajności i przewagi kosztowej.

W pierwszej połowie 2017 r. firma Qualcomm przejęła zamówienia od klientów MediaTeka, w tym Oppo, Vivo, Xiaomi i Meizu. firmy Oppo, Vivo i Xiaomi zaadaptowały chipy Qualcomm Snapdragon 835 w modelach wyższej klasy. Tymczasem Meizu, który ponad 90% smartfonów oferował z rozwiązaniami MediaTeka, przeniósł część zamówień na firmę Qualcomm. Qualcomm wraz ze swymi chipami serii Snapdragon 6- i 4 poszerzył w Chinach obecność w segmencie średniej i wysokiej klasy.

Spreadtrum pozostaje konkurencyjny na rynku układów SoC do smartfonów klasy podstawowej, ale nadal jest mniej konkurencyjny od MediaTeka w segmencie średnim. Źródła przewidują, że w 2017 r. rynek układów do smartfonów będzie nadal w największym stopniu obejmowany przez Qualcomma, MediaTeka i Spreadtrum, a te trzy przedsiębiorstwa nadal będą rozszerzać swoją dominację.

źródło: DigiTimes

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com