Cloud computing napędza wzrost dużych amerykańskich firm technologicznych

Firmy Amazon, Microsoft, Alphabet oraz Intel inwestują w biznes chmurowy, co zapewnia im dynamiczny rozwój. Wszystkie cztery przedsiębiorstwa w czwartek opublikowały kwartalne wyniki, pokazujące siłę przesunięcia korporacyjnych systemów komputerowych z własnych, firmowych centrów danych do chmury.

Posłuchaj
00:00

Azure, czyli chmurowy biznes usługowy firmy Microsoft, uległ niemal podwojeniu, osiągając 90% wzrost rok do roku. Firma nie ujawnia przychodów z platformy Azure, ale analitycy Canalys szacują, że wygenerowała dla Microsoftu 2 miliardy dolarów. Jako kluczowego klienta Azure, Microsoft zapewnił sobie sieć handlu detalicznego Costco.

Największe dochody spośród światowych rywali przynosi Amazon Web Services. W ubiegłym kwartale AWS wygenerował prawie 4,6 mld dolarów, co daje wzrost o 42% rok do roku. Amazon Web Services może ominąć Costco - ma zabezpieczone transakcje z firmami Hulu, Toyota Racing Development, a przede wszystkim z koncernem General Electric.

Google Cloud Platform ma takich partnerów, jak np. dział sprzedaży detalicznej firmy Kohl czy procesor płatności PayPal. Podobnie jak Microsoft, również Alphabet nie informuje o przychodach platformy Google Cloud, ale Canalys szacuje, że w bieżącym kwartale wyniosą one 870 mln dolarów, czyli więcej o 76% rok do roku. CEO Google'a Sundar Pichai zapewnia, że platforma Google Cloud jest dla firmy absolutnym priorytetem.

Firma Canalys szacuje, że w trzecim kwartale 2017 r. rynek cloud computingu osiągnął wartość 14,4 mld dolarów, czyli o 43% więcej niż przed rokiem. Według szacunków Canalyst, Amazon posiada 31,8% rynku, następnie Microsoft - 13,9% i Google - 6%

Odzwierciedleniem ogólnego wzrostu rynku była duża aktywność firmy Intel, która sprzedaje procesory i układy scalone dostawcom usług chmurowych. W lipcu Intel wprowadził na rynek nowe procesory skalowalne Xeon, które przyczyniły się do wzrostu o 7-procentowego wzrostu w stosunku do roku ubiegłego jednostki zajmującej się centrami danych.

Trzej najwięksi dostawcy usług chmurowych korzystają również z postanowień wielu przedsiębiorstw, którzy decydują się budować swoje aplikacje przy użyciu więcej niż jednego dostawcy. Przykładowo firmy handlowe, takie jak Home Depot i Target Corp twierdzą, że stosują kombinację dostawców cloud computingu. Jak powiedział rzecznik Home Depot - Stephen Holmes - firma korzysta z Azure i Google Cloud Platform.

Niektórzy analitycy oczekują, że wzrost zarobków generowanych przez usługi w chmurze będzie spowalniał w miarę wzrostu konkurencji.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Publiczne usługi cloud computingu osiągną w 2021 roku wartość 266 mld dolarów
Globalne przychody z chmurowej infrastruktury IT osiągnęły w pierwszym kwartale 8 mld dolarów
OpenAI współpracuje z Microsoftem w zakresie przetwarzania danych w chmurze
Intel przyspieszy transformację w kierunku cloud computingu - zwolni 12 tys. osób
Microsoft zamierza w 2018 r. uzyskać 20 mld dolarów z technologii chmurowych
HP zainwestuje ponad 1 mld dolarów w chmury obliczeniowe
Polskie firmy coraz częściej wykorzystują chmury obliczeniowe
Stany Zjednoczone podpisały z General Dynamics kontrakt na obsługę chmurową wart 7,6 mld dolarów
Popyt na usługi chmurowe mocno przekracza kilkuletnie prognozy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów