Cloud computing napędza wzrost dużych amerykańskich firm technologicznych

Firmy Amazon, Microsoft, Alphabet oraz Intel inwestują w biznes chmurowy, co zapewnia im dynamiczny rozwój. Wszystkie cztery przedsiębiorstwa w czwartek opublikowały kwartalne wyniki, pokazujące siłę przesunięcia korporacyjnych systemów komputerowych z własnych, firmowych centrów danych do chmury.

Posłuchaj
00:00

Azure, czyli chmurowy biznes usługowy firmy Microsoft, uległ niemal podwojeniu, osiągając 90% wzrost rok do roku. Firma nie ujawnia przychodów z platformy Azure, ale analitycy Canalys szacują, że wygenerowała dla Microsoftu 2 miliardy dolarów. Jako kluczowego klienta Azure, Microsoft zapewnił sobie sieć handlu detalicznego Costco.

Największe dochody spośród światowych rywali przynosi Amazon Web Services. W ubiegłym kwartale AWS wygenerował prawie 4,6 mld dolarów, co daje wzrost o 42% rok do roku. Amazon Web Services może ominąć Costco - ma zabezpieczone transakcje z firmami Hulu, Toyota Racing Development, a przede wszystkim z koncernem General Electric.

Google Cloud Platform ma takich partnerów, jak np. dział sprzedaży detalicznej firmy Kohl czy procesor płatności PayPal. Podobnie jak Microsoft, również Alphabet nie informuje o przychodach platformy Google Cloud, ale Canalys szacuje, że w bieżącym kwartale wyniosą one 870 mln dolarów, czyli więcej o 76% rok do roku. CEO Google'a Sundar Pichai zapewnia, że platforma Google Cloud jest dla firmy absolutnym priorytetem.

Firma Canalys szacuje, że w trzecim kwartale 2017 r. rynek cloud computingu osiągnął wartość 14,4 mld dolarów, czyli o 43% więcej niż przed rokiem. Według szacunków Canalyst, Amazon posiada 31,8% rynku, następnie Microsoft - 13,9% i Google - 6%

Odzwierciedleniem ogólnego wzrostu rynku była duża aktywność firmy Intel, która sprzedaje procesory i układy scalone dostawcom usług chmurowych. W lipcu Intel wprowadził na rynek nowe procesory skalowalne Xeon, które przyczyniły się do wzrostu o 7-procentowego wzrostu w stosunku do roku ubiegłego jednostki zajmującej się centrami danych.

Trzej najwięksi dostawcy usług chmurowych korzystają również z postanowień wielu przedsiębiorstw, którzy decydują się budować swoje aplikacje przy użyciu więcej niż jednego dostawcy. Przykładowo firmy handlowe, takie jak Home Depot i Target Corp twierdzą, że stosują kombinację dostawców cloud computingu. Jak powiedział rzecznik Home Depot - Stephen Holmes - firma korzysta z Azure i Google Cloud Platform.

Niektórzy analitycy oczekują, że wzrost zarobków generowanych przez usługi w chmurze będzie spowalniał w miarę wzrostu konkurencji.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Publiczne usługi cloud computingu osiągną w 2021 roku wartość 266 mld dolarów
Globalne przychody z chmurowej infrastruktury IT osiągnęły w pierwszym kwartale 8 mld dolarów
OpenAI współpracuje z Microsoftem w zakresie przetwarzania danych w chmurze
Intel przyspieszy transformację w kierunku cloud computingu - zwolni 12 tys. osób
Microsoft zamierza w 2018 r. uzyskać 20 mld dolarów z technologii chmurowych
HP zainwestuje ponad 1 mld dolarów w chmury obliczeniowe
Polskie firmy coraz częściej wykorzystują chmury obliczeniowe
Stany Zjednoczone podpisały z General Dynamics kontrakt na obsługę chmurową wart 7,6 mld dolarów
Popyt na usługi chmurowe mocno przekracza kilkuletnie prognozy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Projektowanie i badania
Veeam finalizuje przejęcie Securiti AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Grudzień 2025
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów