wersja mobilna
Online: 465 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

Polskie firmy coraz częściej wykorzystują chmury obliczeniowe

piątek, 23 listopada 2012 07:43

W pierwszej kolejności za pośrednictwem Internetu wykorzystywane są aplikacje do zarządzania relacjami z klientami, czyli oprogramowanie CRM. Przedstawiciel handlowy bezpośrednio u klienta wprowadza do systemu zamówienia za pomocą smartfonu lub tabletu. Do chmury trafiają też rozwiązania kadrowe i systemy do zarządzania (ERP). Małe firmy korzystają z prostych aplikacji księgowych, gdzie koszt takiej usługi to kilkanaście złotych miesięcznie.

Z badań przeprowadzonych latem 2012 r. wynika, że 14% polskich firm z sektora przemysłowego i handlowego, podczas wybierania systemu informatycznego, decyduje się na jego formę usługową. Rosnący popyt na usługi cloud computingu wynika głównie z elastyczności takiego rozwiązania. Firma rozpoczynająca działalność nie musi inwestować w infrastrukturę IT i zyskuje dostęp do aplikacji, na które inaczej nie mogłaby sobie pozwolić. Regularny abonament pozwala na planowanie wydatków. Przedsiębiorca może też, w zależności od potrzeb, rozszerzyć lub zawęzić zakres wykorzystywanych usług.

Wydaje się, że chmury obliczeniowe są naturalnym etapem w rozwoju branży IT. Pomocne są tu łącza internetowe o dużej przepustowości. W Polsce funkcjonuje też coraz więcej centrów przetwarzania danych, które w sposób profesjonalny i bezpieczny przechowują informacje i dane klientów.

Jednak część systemów firmy zawsze będą chciały utrzymywać na swoich serwerach. Obawy związane z bezpieczeństwem informacji powierzanych zewnętrznym usługodawcom są bardzo istotnym ograniczeniem w rozwoju cloud computingu. Większym problemem są jedynie niejasne przepisy prawne. Obecnie firmy zwracają też uwagę na wciąż małe doświadczenie polskich dostawców oferujących rozwiązania z zakresu chmur obliczeniowych.

Europejski rynek usług cloud computingu najlepiej funkcjonuje w Wielkiej Brytanii, Niemczech i państwach skandynawskich. Największym tego typu rynkiem na świecie są Stany Zjednoczone.

źródło: ekonomia24.pl

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com