wersja mobilna
Online: 1195 Poniedziałek, 2017.11.20

Biznes

Sprzedaż wyświetlacze dotykowe nadal wzrasta.

wtorek, 26 maja 2009 11:06

Rynek wyświetlaczy dotykowych ma szansę zwiększyć swoją wartość do 9 mld dolarów w 2015 r. z 3,6 mld w 2008. Oznacza to średni wzrost roczny na poziomie 14%. Jak wynika z analizy DisplaySearch, elementy te są coraz powszechniej wykorzystywane z uwagi na oferowane możliwości oraz intuicyjną obsługę, pozwalając tym samym na oszczędność czasu i zwiększenie produktywności. 

Obecnie, rozwijanych jest kilkanaście typów technologii ekranów dotykowych. Pod względem wolumenu dostaw, dominują panele rezystywne, których produkcją zajmuje się ponad 60 firm. Również rosnącym zainteresowaniem cieszą się ekrany pojemnościowe, projekcyjne i powierzchniowe

Producenci tych pierwszych znaczącą poprawę popytu zawdzięczają m.in. sukcesowi iPhone i iPod Touch firmy Apple, dzięki czemu stały się one drugą grupą pod względem sprzedaży. Najnowsze technologie wytwarzanie tych elementów umożliwiają uzyskanie paneli w wymiarach przekraczających 100 cali. Obecnie, ich produkcją zajmuje się 27 firm. 

Obserwowalny jest również rozwój rozwiązań typu multitouch. Ekrany tego typu dostarczane są przez ok. 50 producentów. Wzrost zainteresowania nimi może spowodować nadchodzący system operacyjny Windows 7 firmy Microsoft, kompatybilny z tą technologią. Największym odbiorcą paneli dotykowych pozostają producenci telefonów komórkowych. W 2008 r. dostarczono na ten rynek 220 mln tych urządzeń. Oznacza to penetrację na poziomie 16%. Według prognoz, współczynnik ten wzrośnie do 40% w 2015 r.

 

World News 24h

poniedziałek, 20 listopada 2017 12:04

Toyota Motor Corp. will introduce electric vehicles in China and India from 2020 as it accelerates a push into battery-powered autos amid rapidly tightening environmental regulations. Japan’s biggest automaker will design its own EV for the Chinese market, and is also considering selling EVs developed by its local partners under its marque, the company’s head of China operations, Hiroji Onishi, said at a briefing at the Guangzhou auto show on Friday. Toyota signed an agreement with Suzuki Motor Corp. the same day for it to receive EVs from its smaller peer for the Indian market, according to a press release. Suzuki doesn’t currently sell an EV. Selling electric vehicles will mark the return of Toyota into the battery-powered market after halting production of the RAV4 EV in 2014.

więcej na: www.bloomberg.com