Microsoft odnotował 775% wzrostu popytu na usługi w chmurze
| Gospodarka KomunikacjaMicrosoft poinformował, że w regionach objętych ścisłą kwarantanną odnotował wzrost popytu na niektóre usługi chmurowe aż o 775%. Dotyczy to takich usług, jak Windows Virtual Desktop i pakiet Microsoft Teams, z którego po znaczącym wzroście obecnie korzysta ponad 44 mln użytkowników dziennie.
W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania oprogramowania na serwerach firma wprowadziła różne rozwiązania, w tym m.in. tymczasowe ograniczenia, by zoptymalizować wydajność usług i nie dopuścić do potencjalnych przestojów spowodowanych wzrostem ruchu sieciowego.
Wprowadzone zostały limity w bezpłatnych ofertach, aby zwiększyć przepustowość dla istniejących klientów. Są to limity ilościowe w ramach oprogramowania, a użytkownicy mogą zgłaszać prośby o ich zwiększenie.
Środki zostały wprowadzone po tym, jak użytkownicy Microsoft Teams zgłosili dwie oddzielne blokady dostępności, występujące w kolejne poniedziałki, gdy zdalnie pracujący personel logował się, by rozpocząć swoją pracę.
źródło: ITProPortal