Creotech zakończył 4-letni projekt opracowania platformy HyperSat

Creotech Instruments, polska firma z branży kosmicznej, zakończyła realizację projektu Renesans, mającego na celu stworzenie uniwersalnej platformy satelitarnej w standardzie HyperSat, służącej do budowy konstelacji satelitarnych. Jej ważną cechą jest skalowalność oraz optymalizacja pod kątem szybkiej integracji, co jest niezwykle pożądane na dynamicznym rynku nowych usług satelitarnych. Program trwał 4 lata i pochłonął 15 mln zł. W ramach projektu wytworzono wszystkie niezbędne moduły, m.in. komputer pokładowy, zasilanie i komunikację.

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Creotech Instruments zbuduje komputer kwantowy dla Unii Europejskiej
Creotech Instruments zadebiutuje na rynku głównym GPW
Creotech Instruments pozyskał blisko 40 mln zł
Creotech Instruments będzie sprzedawał mikrosatelity
Powstanie polski komputer kwantowy
Akcje Creotech Instruments zadebiutowały na głównym rynku warszawskiej GPW
Creotech Instruments zwiększa potencjał linii produkcyjnej
Polski system wykrywania przeszkód lotniczych
Synchronizacja sieci telekomunikacyjnych z czasem z zegarów atomowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
VIGO Photonics i PCO zawarli strategiczne partnerstwo dla wzmocnienia potencjału polskiej obronności
Komunikacja
Znaczenie 5G rośnie, ale LTE pozostaje silne
Pomiary
Keysight prezentuje nowe rozwiązanie do testowania bezpieczeństwa systemów wbudowanych – premiera testbencha nowej generacji
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Jest nowy szef Intela
Gospodarka
W Poznaniu powstanie "Fabryka AI"
Gospodarka
HARTING napędza transformację energetyczną – technologie przyszłości na Hannover Messe 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów