Foxconn zwiększa inwestycje w Indiach, rozszerzając działalność poza Chiny
| Gospodarka AktualnościZależna od Foxconna spółka FIH Mobile ogłosiła nową inwestycję w indyjski podmiot, co ma podkreślać zaangażowanie na rzecz większego skupienia na działalności poza Chinami. Zgodnie z informacją za pośrednictwem giełdy w Hongkongu spółka Bharat FIH Limited dokona zastrzyku kapitałowego w Rising Stars Hi-Tech Private Limited - spółkę zależną będącą bezpośrednio własnością Bharat FIH, zarejestrowaną w Indiach.
Dofinansowanie w formie długoterminowej inwestycji na kapitał obrotowy i ogólne cele korporacyjne ma być zrealizowane jeszcze w grudniu 2023 r. Łączna kwota przeznaczona na te cele wyniesie 50 mln USD (około 4 mld INR).
To druga inwestycja Foxconna w ciągu dwóch tygodni. Pod koniec listopada Hon Hai Precision, główny udziałowiec kontrolujący Foxconn, ogłosił inwestycję o wartości 50 mld NTD (1,6 mld USD) za pośrednictwem Foxconn Hon Hai Technology India Mega Development Private Limited, kolejnej spółki zależnej Foxconna, w celu budowy zakładów produkcyjnych.
Foxconn Hong Hai Technology India Mega Development Private Limited zajmuje się produkcją iPhone'ów i części, natomiast Bharat FIH nie jest w produkcję tych telefonów zaangażowany. Według Bureau of Indian Standards, Bharat FIH produkuje smartfony i inteligentne telewizory dla marek wykorzystujących system Android, takich jak Xiaomi, a także części do elektrycznych jednośladów.
Również pod koniec listopada anonimowi urzędnicy cytowani przez "Economic Times" wskazali, że celem firmy Apple jest wyprodukowanie w Indiach iPhone'ów o wartości blisko 1 bln USD do końca marca lub ewentualnie czerwca 2024 r. Wspomnieli, że Apple ze swoimi partnerami produkcyjnymi zwiększył moce produkcyjne, osiągając wartość produkcji iPhone'ów w okresie od kwietnia do października na poziomie ponad 600 mld INR.
Inwestycje Foxconna w indyjskie podmioty w ciągu kilku tygodni mogą sygnalizować, że firma ta rozszerza swoje moce produkcyjne obejmujące iPhone'y i inną elektronikę użytkową.
źródło: DigiTimes