Sklep internetowy z podzespołami elektronicznymi wydaje się być prostym rozszerzeniem typowej działalności dystrybucyjnej i jest naturalną drogą rozwoju pozwalającą firmom włączyć się w nowe rynkowe trendy. Wielu dystrybutorów uznaje sklep internetowy za kolejny etap budowy firmy pozwalający rozszerzyć zakres działalności, dotrzeć do nowych klientów oraz zlikwidować za jego pomocą szereg niełatwych problemów trapiących klasyczną działalność dystrybucyjną.
Działalność w sieci pozwala skutecznie rozdzielić część hurtową od detalicznej oraz lepiej wykorzystać możliwości zespołu sprzedawców i kadry inżynieryjnej, która w ten sposób bardziej może skupić się na pracy z większymi klientami. Bez względu na potencjał dystrybutorów zawsze występuje konieczność sprzedaży niewielkich partii towaru, realizacji zakupów interwencyjnych, obsługi działów utrzymania ruchu, serwisu, które zwykle są dużym obciążeniem dla logistyki firmy.
Mimo że najczęściej sklep internetowy kojarzy się z obsługą rynku detalicznego i sprzedażą niewielkich ilości podzespołów, nie zawsze wygląda to w ten sposób. Dotyczy to przede wszystkim większych firm dystrybucyjnych, w których pod hasłem „sklep” kryje się niejednokrotnie wydajna i uniwersalna platforma business-to-business pozwalająca na różnicowanie cen i obsługę zarówno hurtu, jak i detalu. Termin „sklep” jest w tym przypadku określeniem dość elastycznym.