Mimo że trudno jednoznacznie określić zestaw cech i parametrów, jakimi powinien charakteryzować się sklep internetowy z podzespołami, pewne kryteria można określić jako wspólne dla całego handlu w sieci. Z pewnością ważny jest potencjał handlowy, szeroka oferta produktów, z których możliwie najwięcej firma ma w magazynie. Na drugim miejscu można próbować wymienić sprawną logistykę wysyłkową, wliczając w to różne kanały wysyłki i metody płatności.
Ale z pewnością najwięksi gracze stawiają dzisiaj na wysoką wiarygodność: prezentacje stanów magazynowych, monitoring realizacji zamówienia i śledzenie przesyłki, ułatwienia w zamawianiu (np. przez import i rozpoznawanie plików BOM) oraz na szerokie i kompetentne wsparcie techniczne. Niektóre firmy z trudem przyjmują do wiadomości fakt, że sprzedaż przez Internet nie oznacza automatycznie braku kontaktu z działem obsługi klienta i że każdy kupujący wie dokładnie, czego potrzebuje, doskonale orientując się we wszystkich niuansach technicznych. W takiej sytuacji brak reakcji na e-mail, kłopot z dodzwonieniem się może przekreślić szansę powodzenia najlepszej platformy software’owej.
Dlatego firmy dbają o to, aby każdemu produktowi towarzyszyła bogata dokumentacja techniczna, zdjęcia, tabele z porównaniem i szerokie opisy, gdyż zmniejsza to nakład pracy, jaki stoi przed działem obsługi klienta.