Piątek, 17 kwietnia 2009

Wyświetlacze. Polscy producenci i dystrybutorzy

Coraz więcej urządzeń i systemów wykorzystuje sterowanie mikroprocesorowe i w konsekwencji ma wbudowaną klawiaturę i wyświetlacz. Proces ten jest skutkiem wielu czynników, do których można zaliczyć malejące ceny mikrokontrolerów, ograniczenia nakładane przez ciągłą miniaturyzację lub rosnącą złożoność techniczną i funkcjonalną. Tytułowy element jest również od lat atrybutem nowoczesności i cechą współczesnego wzornictwa przemysłowego, które traktuje ten element, jako charakterystyczny a nawet nadrzędny element koncepcji produktu.

Wyświetlacze. Polscy producenci i dystrybutorzy

Skutkiem tych zjawisk obecny rynek wyświetlaczy jest dość duży, nawet jak na warunki krajowe i ma on dobre perspektywy rozwoju w przyszłości. Skoro wiele nowych gadżetów elektronicznych składa się w zasadzie tylko z dużego wyświetlacza współpracującego ekranem dotykowym, to należy oczekiwać, że z czasem trend ten rozszerzy się na resztę zastosowań. Zmiany te oznaczają, że o ile kiedyś ekran LCD świadczył o wysokich walorach technicznych wyrobu, o tyle dzisiaj nie ma już takiego związku.

W warunkach polskich wyświetlacze sprzedają głównie dystrybutorzy podzespołów elektronicznych, a sfera produkcji ogranicza się do elementów wielkoformatowych. W ofertach dostawców najczęściej pojawiają się standardowe wyświetlacze modułowe LCD lub LED, a następnie popularne wyświetlacze graficzne. Większość firm handlowych jest powiązana umową dystrybucyjną z producentem, gdyż zapewnia to najkorzystniejsze warunki działania oraz daje możliwość świadczenia usług dodatkowych jak na przykład wykonywanie wyświetlaczy na zamówienie.

Duży obszar rynku przekraczający bariery wielu branż i grup produktów powoduje, że na świecie funkcjonuje wielu producentów, zwłaszcza popularnych wyświetlaczy modułowych LCD, które bazują na znanej od lat prostej technologii dostępnej dzisiaj dla każdej firmy. Z jednej strony dystrybutorzy mogą w tym sektorze dość szybko znaleźć partnera handlowego i rozpocząć sprzedaż, gdyż rynek nie jest w pełni nasycony i podzielony tylko między kilku graczy. Z drugiej duża konkurencja objawia się pełnym spektrum negatywnych zjawisk, a w szczególności cięć kosztów bez patrzenia na jakość oraz walk cenowych psujących biznes.

Do tematyki wyświetlaczy wracamy po ponad trzech latach przerwy, skupiając się w tym opracowaniu na analizie trendów rynkowych i technicznych, jakie zaszły w minionym okresie. Skoro wyświetlacze są dzisiaj tak ważną częścią biznesu elektronicznego, śledzenie trendów i analiza rynkowych zjawisk staje się obowiązkiem każdego menedżera i konstruktora.

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty