Czytniki RFID i anteny

Czytniki są kolejnym elementem systemu zdalnej identyfikacji. Są to urządzenia stacjonarne lub mobilne, wyposażone w antenę do komunikacji z transponderem oraz zapisu i odczytu danych. Czytniki RFID mogą przybierać różną postać, od ręcznego urządzenia mobilnego, przez biurkowy czytnik krótkiego zasięgu, aż po czytniki UHF dalekiego zasięgu montowane na masztach, bramkach RFID czy na pojazdach. W większości urządzeń antena jest zintegrowana z czytnikiem, ale są także wersje, do których jest ona dołączana z zewnątrz. To głównie czytniki przemysłowe przeznaczone do montażu na bramach wjazdowych itp. Taki sprzęt współpracuje często z kilkoma antenami dla poprawy pewności odczytu bez względu na położenie tagu.

Anteny RFID emitują fale radiowe oraz odbierają sygnał z tagów, który przekazują następnie do czytnika.

Do jednego czytnika może być podłączonych wiele anten, w zależności od potrzeb, ale i rodzaju czytnika. Dzięki temu koszt budowy systemu jest znacznie niższy, a jego efektywność pozostaje na wysokim poziomie.

Wyróżniamy dwa rodzaje anten: o polaryzacji liniowej i kołowej. Te drugie mają mniejszy zasięg, ale jednocześnie są mniej czułe na położenie i orientację tagu.

Na koniec warto dodać, że nowoczesne czytniki w systemach zdalnej identyfikacji to uniwersalne i wydajne systemy akwizycji danych (kolektory) zdolne do pracy w wielu pasmach częstotliwości, w tym UHF, także wyposażone w dodatkowy skaner kodów kreskowych (tzw. all in one) i wspomniany system lokalizacji. Nie tylko zapewniają one dużą wydajność, ale sprawdzają się w warunkach hybrydowych, gdy obok siebie funkcjonuje wiele różnych technologii oznakowania produktów.

Zainteresowanie innowacjami w zakresie zdalnej identyfikacji
 
W całej współczesnej technice nowe technologie są jednym z najważniejszych czynników zapewniających rozwój rynku, a zainteresowanie klientów innowacjami jest ważnym kryterium determinującym tempo tego procesu. W przypadku RFID niekoniecznie to działa i jak pokazuje wykres, w sprzedaży dominują starsze, dojrzałe rozwiązania, a te bardziej zaawansowane nabywają jedynie nieliczni. To takie osoby, które znają szczegóły techniczne rozwiązań, mechanizmy działania, ograniczenia i same produkty. Czemu tak się dzieje, podpowiada kolejne pole na wykresie – chodzi o cenę. W przypadku tych zaawansowanych produktów jest ona relatywnie wysoka i tworzy barierę dla wdrożenia.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również