wersja mobilna
Online: 415 Poniedziałek, 2018.04.23

Biznes

Na rynku NAND Flash Toshiba wciąż za Samsungiem

piątek, 09 września 2011 07:54

W I kw. bieżącego roku liderem sprzedaży układów NAND Flash na świecie nadal pozostawał Samsung, notując 36-procentowy udział w rynku oraz obroty 2 mld dol., poinformowała agencja DRAMeXchange. Po piętach mocno deptała mu Toshiba, z udziałem w rynku 35% i obrotami 1,9 mld dol.

Z danych wynika więc, że w rankingu największych dostawców japońską firmę dzielił od Samsunga tylko 1,1%. Według danych iSuppli różnica pomiędzy firmami w I kw. była jeszcze mniejsza wynosiła zaledwie 0,3%. Sytuacja ta może się wkrótce zmienić, biorąc pod uwagę uruchomienie przez obie firmy nowych fabryk tych układów w Japonii i Korei Południowej. W fabryce Samsunga w kompleksie Nano City powstawać ma aż 200 tysięcy 300-milimetrowych płytek tygodniowo, jeśli wierzyć wcześniejszym zapowiedziom koreańskiej firmy.

Toshiba z kolei, w sojuszu technologicznym z San-Diskiem, już wyprzedza Samsunga pod względem zaawansowania technologicznego, dostarczając na rynek pamięci NAND Flash wykonane w procesie technologicznym 24nm. W rankingu DRAMeXchange na kolejnych miejscach uplasowali się Micron, z udziałem w rynku na poziomie 11,4% oraz Hynix – odpowiednio 10,7%. Ze sprzedaży układów NAND Flash obie firmy zanotowały w I kw. roku obroty odpowiednio 610 mln dol. i 574 mln dol.

Micron także zwiększył bazę produkcyjną, rozbudowując, w ramach spółki z Intelem (IM Flash Technologies) fabrykę pamięci Flash w stanie Utah w USA. Pierwszą piątkę największych dostawców pamięci NAND Flash zamyka właśnie Intel, z kwartalnymi obrotami na poziomie 335 mln dol. Według danych iSuppli w omawianym okresie największy wzrost obrotów uzyskał Hynix, zwiększając je o 42,2% w skali roku, a za nim był Intel ze wzrostem o 33,3% w skali roku.

Rynek NAND Flash charakteryzował się w omawianym okresie umiarkowanym wzrostem sprzedaży kart pamięci i pamięci typu USB (pendrive), natomiast szybko rósł popyt na układy ze strony producentów OEM dostarczających urządzenia przenośne, tablety PC i smartfony. Ogólna wartość rynku układów NAND Flash w I kw. wyniosła 5,36 mld dol., rosnąc w ujęciu kwartalnym o 9,9% oraz w skali roku o 22,3%.

MT

 

World News 24h

poniedziałek, 23 kwietnia 2018 20:09

Chinese smartphone company Xiaomi is likely to launch its Mi7 flagship smartphone with 3D sensing technology in Q3 2018. Apple has enjoyed a monopoly in 3D face sensing technology until now and it may continue to do so until the next range of flagship phones with 3D facial sensing tech comes from different companies. But Xiaomi may have stolen a march over its competitors in this area. Xiaomi can move ahead of its competitors - Samsung, Huawei etc - in 3D facial recognition faster because it incorporates Qualcomm’s designs and technology in their phones to get the feature. On the other hand, Samsung and Huawei are opting for their in-house technology and methods to get the feature in their upcoming phones and that’s the reason why they will take a lot of time to achieve the same.

więcej na: www.cartoq.com