wersja mobilna
Online: 344 Piątek, 2018.01.19

Biznes

Konsumenci słono zapłacą za rekordowe wyniki producentów dysków twardych

środa, 13 czerwca 2012 12:37

Według IHS iSuppli globalny rynek dysków twardych odnotował wzrost przychodów w pierwszym kwartale b.r. dzięki wyższym średnim cenom sprzedaży, które zrównoważyły straty spowodowane ubiegłorocznymi powodziami w Tajlandii. Przychody przemysłu HDD osiągnęły wartość 9,6 mld dolarów, o 0,3 mld lepiej niż w ubiegłym roku. Niestety dobre wyniki producentów odbiją się na portfelach konsumentów, którzy będą musieli zapłacić za sprzęt nawet 30 proc. więcej.

"Przychody w pierwszym kwartale wzrosły z powodu podwyżki cen sprzedaży dysków twardych średnio do około 66,28 dolarów, w porównaniu do 51,49 w trzecim kwartale przed powodzią", mówi Fang Zhang, analityk w IHS.

Numerem jeden wśród producentów dysków jest Seagate Technology, który zarobił 4,45 mld dolarów, co stanowi 46% całych przychodów z przemysłu HDD. Na kolejnym miejscu wylądował Western Digital z 32% udziałem, później Hitachi Global Storage Technology oraz Toshiba z 11%.

Według Fang Zhanga wzrosty cen twardych dysków będą odczuwalne jeszcze przez cały przyszły rok, ponieważ z obawy przed możliwymi przerwami w dostawach producenci komputerów PC pozawierali długoterminowe umowy, które niestety są obciążone blisko 20-procentową zwyżką. Ponadto ubiegłoroczne połączenie Samsunga i Seagate’a oraz Western Digital z Hitachi spowodowało, że obecnie aż 85 proc. rynku znajduje się w rękach dwóch firm.

"Konsolidacja rynku doprowadziła do monopolu kluczowych graczy, którzy kontrolując ceny mogą utrzymać je na relatywnie wysokim poziomie" przekonuje Fang Zhang z IHS iSuppli.

Z tego względu klienci detaliczni nie mają co liczyć na obniżkę cen dysków twardych przed 2014 r., za to producenci z pewnością nie mogą narzekać na ten stan rzeczy. W końcu w ostatnim kwartale osiągnęli rekordowe ceny sprzedaży.

Mateusz Woźniak

 

World News 24h

czwartek, 18 stycznia 2018 19:57

A month after announcing plans to open its first AI lab in China, Google is expanding again through a move into Shenzhen. The U.S. tech giant has opened an office in the Chinese city, which borders Hong Kong and known for being a global hardware hub, according to an internal email obtained by TechCrunch. This isn’t a fully-blown Google campus, instead the company has taken up space within a serviced office starting this week. “We have many important clients and partners in Shenzhen. We’re setting up this e-suite office to be able to communicate and work with them better,” a spokesperson told TechCrunch in a statement confirming the news.

więcej na: techcrunch.com