wersja mobilna
Online: 410 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Rok 2012 rekordowy dla rynku dysków twardych

poniedziałek, 01 października 2012 12:01

Rok po powodzi w Tajlandii globalny rynek dysków twardych odradza się i osiągnie najwyższy poziom. Wszystko dzięki zwiększonemu popytowi oraz premierze urządzeń z Windows 8. W 2012 roku sprzedasz dysków wzrośnie o 4,3% do 524 mln sztuk w porównaniu z ubiegłorocznymi 502,5 mln, poinformowało IHS iSuppli.

Przewidywana sprzedaż dysków twardych (źródło: IHS iSupply)

Rekord sprzedaży w 2012 roku nie potrwa długo. Analitycy uważają, że do 2016 roku sprzedaż wzrośnie do 575,1 mln jednostek jak pokazano na wykresie. Prognoza obejmuje wyłącznie dyski twarde zastosowane w komputerach stacjonarnych i notebooków oraz sprzęt dla serwerów i systemów pamięci masowej.

- Roczny wzrost sprzedażny HDD jest wynikiem większego popytu ze strony konsumentów i przedsiębiorstw, którzy domagali się większej ilości miejsca na dysku w celu przechowywania multimediów takich jak muzyka, filmy i inne formy mediów. Pobieranie materiałów z sieci stało się bardzo łatwe i niedrogie, dlatego właśnie ludzie szukają dodatkowego miejsca na trzymanie danych. Tymczasem przemysł HDD całkowicie otrząsną się ze szkód jakie wyrządziła zeszłoroczna powódź i jest gotowy sprostać tak wielkiemu popytowi - powiedział Fang Zhang, analityk IHS

Innym ważnym czynnikiem wzrostu dla branży HDD będzie nowy system operacyjny Windows 8 ma zostać uruchomiona w październiku, a wraz z nim nowe super wydajne ultrabooki.

źródło: IHS iSuppli

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com