wersja mobilna
Online: 362 Niedziela, 2018.06.24

Biznes

Frost & Sullivan: Do 2020 roku rynek RFID wzrośnie czterokrotnie

piątek, 29 sierpnia 2014 12:05

Z nowej analizy firmy Frost & Sullivan, dotyczącej globalnego rynku wytwarzania urządzeń RFID wynika, że w 2013 r. ogółem uzyskano przychody w wysokości 1,29 mld dolarów, a przychody szacowane na rok 2020 wyniosą 4,99 mld dolarów, co oznacza, że będą niemal czterokrotnie wyższe. W badaniu uwzględniono pasywne i aktywne urządzenia RFID. Kluczowym obszarem rozwoju będzie przemysł motoryzacyjny i lotniczy.

Model biznesowy oraz struktura przedsiębiorstwa produkcyjnego wykracza obecnie znacznie poza obręb pojedynczej firmy i jednej lokalizacji. Powoduje to, że rozwiązania RFID (radio frequency identification) stają się niezbędne do jego funkcjonowania. Wykorzystanie technologii RFID zwiększa przejrzystość łańcucha dostaw oraz kontrolę nad zapasami i logistyką między różnymi punktami prowadzącymi produkcję. RFID, ułatwiając śledzenie w czasie rzeczywistym aktywów w różnych miejscach, zwiększa wydajność i umożliwia efektywne kosztowo alokowanie zasobów. Powyższe korzyści, wraz z ograniczeniem wymagań w zakresie nakładów pracy, dokładnością informacji, zwiększeniem sprzedaży i poprawą jakości obsługi klienta wzmagają zainteresowanie rozwiązaniami RFID wśród przedsiębiorców pragnących zrealizować wyższy zwrot z inwestycji.

- Szanse dla dostawców rozwiązań RFID widać we wszystkich segmentach przemysłu wytwórczego. Dzięki wsparciu ze strony branżowych przepisów perspektywy rozwoju w sektorach produkcyjnych motoryzacji i lotnictwa są szczególnie obiecujące - mówił analityk Frost & Sullivan, Nandini Bhattacharya.

Jednak tak długo, jak sytuacja gospodarcza pozostaje niepewna, klienci - zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa - będą niechętnie inwestować w rozwiązania RFID, chyba że zobaczą bezpośredni związek między wdrażaniem tych technologii a redukcją kosztów. Koszty są więc decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zastosowaniu RFID. Ważnym kryterium wpływającym na rozpowszechnianie RFID będzie również skalowalność rozwiązań oraz wsparcie dla tej technologii.

źródło: Frost & Sullivan

 

World News 24h

sobota, 23 czerwca 2018 19:58

Britain’s Marks & Spencer has signed a strategic partnership deal with Microsoft to test the integration of artificial intelligence technologies into the retailer’s stores and operations. The deal will see Microsoft’s AI engineers work with M&S’s engineers to examine how the technology can benefit customers and increase efficiency in its business. No financial details of the deal were disclosed.

więcej na: www.reuters.com