Drony testowane są na wytypowanych przez SOK liniach. Pierwsze akcje pozwoliły udaremnić kradzież węgla w okolicach Mysłowic na Śląsku. Bezzałogowce wyposażono jest w kamerę do prowadzenia obserwacji terenu w świetle dziennym oraz kamerę termowizyjną do pracy w nocy. Obraz z kamer transmitowany jest w czasie rzeczywistym do stacji kierowania znajdującej się w samochodzie terenowym.
Dzięki wykorzystaniu dronów sukcesy w walce ze złodziejami notuje PKP Cargo. Od stycznia do października br. wartość skradzionych przesyłek i towarów z pociągów spadła o blisko 65% w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 r. Liczba kradzieży zmniejszyła się o 55%.
PKP Cargo wykorzystuje dwa typy dronów. Pierwszy - Phantom III o rozpiętości ramion ok. pół metra - posiada kamerę o bardzo dużej rozdzielczości i służy do wykonywania lotów patrolowych wspierających przejazdy składów PKP Cargo. Drugi - Eagle o rozpiętości ramion około jednego metra - ma dwie kamery: jedną z potężnym zoomem optycznym umożliwiającym nagranie twarzy w bardzo dobrej jakości nawet z kilkuset metrów, oraz drugą - termowizyjną do zdalnego (nawet z dwóch kilometrów) rozpoznawania obecności ludzi.
źródło: onet.biznes