wersja mobilna
Online: 381 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Kolej testuje drony do monitoringu tras

czwartek, 10 grudnia 2015 07:52

Wykorzystywanie dronów do monitoringu linii kolejowych ma ograniczyć niszczenie i kradzież elementów infrastruktury kolejowej. Testowane przez Straż Ochrony Kolei trzy drony mają pracować przez około 500 godzin po czym, do końca bieżącego roku, zapaść ma decyzja dotycząca zakupu. Do ochrony przed kradzieżami dronów używa już PKP Cargo. Testowane przez SOK drony wyprodukowała firma WB Electronics.

Drony testowane są na wytypowanych przez SOK liniach. Pierwsze akcje pozwoliły udaremnić kradzież węgla w okolicach Mysłowic na Śląsku. Bezzałogowce wyposażono jest w kamerę do prowadzenia obserwacji terenu w świetle dziennym oraz kamerę termowizyjną do pracy w nocy. Obraz z kamer transmitowany jest w czasie rzeczywistym do stacji kierowania znajdującej się w samochodzie terenowym.

Dzięki wykorzystaniu dronów sukcesy w walce ze złodziejami notuje PKP Cargo. Od stycznia do października br. wartość skradzionych przesyłek i towarów z pociągów spadła o blisko 65% w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 r. Liczba kradzieży zmniejszyła się o 55%.

PKP Cargo wykorzystuje dwa typy dronów. Pierwszy - Phantom III o rozpiętości ramion ok. pół metra - posiada kamerę o bardzo dużej rozdzielczości i służy do wykonywania lotów patrolowych wspierających przejazdy składów PKP Cargo. Drugi - Eagle o rozpiętości ramion około jednego metra - ma dwie kamery: jedną z potężnym zoomem optycznym umożliwiającym nagranie twarzy w bardzo dobrej jakości nawet z kilkuset metrów, oraz drugą - termowizyjną do zdalnego (nawet z dwóch kilometrów) rozpoznawania obecności ludzi.

źródło: onet.biznes

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com