W Wiedniu zademonstrowano taksówkę powietrzną bez pilota

W czasie, gdy producenci samochodów prześcigają się w zapowiadaniu i prezentowaniu autonomicznych pojazdów, austriacka firma z branży lotniczej i jej chiński partner po raz pierwszy w Europie zademonstrowali swoją "latającą taksówkę", poruszającą sie bez pilota. Podczas pokazu wyposażony w 16 śmigieł dron wznosił się nad boiskiem wiedeńskiej Generali Arena - siedziby klubu piłkarskiego Austria Wiedeń. Samolot ważący 340 kg krążył w powietrzu przez kilku minut.

Posłuchaj
00:00

Derrick Xiong, współzałożyciel chińskiego producenta dronów EHang, zapewnia, że EHang 216, który może pomieścić dwóch pasażerów, został kompleksowo przetestowany i jest zasadniczo gotowy do masowej produkcji.

Dołączając do wyścigu o udział w prowadzeniu autonomicznych usług lotniczych, które nie wymagają pasów startowych, firma EHang zawarła w ubiegłym roku strategiczne partnerstwo z austriackim przedsiębiorstwem FACC, należącym do chińskiej grupy AVIC. Celem jest zaoferowanie usługi krótkodystansowego transportu pasażerskiego, udostępnienie urządzeń przemysłowych oraz realizowanie pilnych dostaw medycznych.

Jak zapewnia CEO FACC Robert Machtlinger, dron EHang może latać z prędkością do 150 km na godzinę (90 mph) przez prawie pół godziny. W zależności od ładunku może przebyć odległość od 50 do 70 kilometrów. Firma FACC twierdzi, że otrzymała już kilka tysięcy zamówień na drona, który wyceniany jest na 300 tys. euro (336 tys. dolarów) - najwięcej zamówień pochodzi z Chin.

Konkurenci pracujący nad autonomicznymi pojazdami latającymi to firmy takie, jak Aerobus, Uber i AeroMobil. Swoje pojazdy planują zaprezentować na początku przyszłej dekady.

Obecnie poważną przeszkodą na drodze do realizacji autonomicznych lotów są regulacje prawne. Przyszłe ramy prawne dla samosterujących pojazdów latających powinny porządkować komunikację z innymi samolotami i helikopterami oraz ustanowić zasady ruchu. Austriacki minister transportu Norbert Hofer zapewnia, że Austria popiera międzynarodowe wysiłki na rzecz szybkiego ustanowienia niezbędnych regulacji.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
APS obroni Norwegów przed dronami
ISO publikuje standardy dotyczące dronów
Polski system neutralizacji dronów
Rząd otworzy przestrzeń powietrzną dla dronów
Przyszłość jest w dronach
Czy drony będą rejestrować wykroczenia drogowe?
Światowy rynek dronów czeka na regulacje prawne
Producentom dronów brakuje pieniędzy na wdrożenia
Przemysł i nauka będą wspólnie budować drony
Wspierana przez Foxconna Ceewa wprowadziła na rynek drona w wersji sportowej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Grupa Renex zaprasza na SMTA Guadalajara 2025
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów