Złącza sygnałowe do urządzeń elektronicznych

Złącza to produkt uniwersalny, popularny i trafiający do wielu dziedzin rynku, stąd w dużej mierze procentowe wskaźniki wzrostu sprzedaży wynikają z rozwoju całego rynku elektroniki, automatyki i robotyki, motoryzacji i podobnych sektorów. Spory udział w rozwoju mają też nowe otwarcia, takie jak oświetlenie, IoT, nowe technologie komunikacji (np. USB w wersji C, sieci ethernetowe), rozwój aplikacji budynkowych lub informatyzacja w budownictwie i transporcie. Takie obszary szybko się rozwijają i pod ich kątem tworzone są nowe specjalistyczne wykonania złączy, o zaawansowanych parametrach technicznych i obudowach z małymi rastrami i unikatową funkcjonalnością.

Posłuchaj
00:00
Spis treści

Jakość jest niezmiennie kluczem do rynku

Podobnie jak dla wielu innych elementów elektronicznych, tematem dyżurnym w branży złączy jest jakość, a najbardziej jak ją uzyskać po możliwie najmniejszych kosztach. Dotyczy to w zasadzie wszystkich aspektów związanych z projektowaniem i produkcją urządzeń, niemniej akurat w złączach trend ten jest szczególnie istotny. To dlatego, że zawsze były one komponentami relatywnie droższymi w porównaniu do całej elektronicznej drobnicy, a nawet popularnych półprzewodników, co dla wielu producentów okazywało się dostateczną zachętą do tego, aby tworzyć tanie odpowiedniki funkcjonalne, a także mniej lub bardziej zawoalowane kopie produktów markowych. O ile do produkcji półprzewodników potrzebne są kosztowne urządzenia i materiały, o tyle w obszarze złączy znacznie łatwiej zaistnieć na rynku i jest to wykorzystywane przez wielu producentów z krajów azjatyckich. Zainteresowanie jakością widać od przeszło pięciu lat i jest to splot wielu czynników, m.in. bogacenia się krajowych przedsiębiorców, coraz większej wymiany handlowej z zagranicą, dużego potencjału usług EMS realizowanych na zlecenie partnerów zagranicznych i podobnych uwarunkowań. Jakość to też sposób krajowych przedsiębiorców na wspólną egzystencję z rynkowymi gigantami oraz wartość dodana do specjalistycznej produkcji. W przypadku złączy jest to szczególnie istotne, bo często są to elementy, które pełnią krytyczną rolę konstrukcyjną i ich awaria oznacza całkowity brak działania.

Napływ niskiej jakości azjatyckiej produkcji od lat spędzał dystrybutorom renomowanych produktów sen z powiek i sprowadzał działania marketingowe do mozolnej edukacji klientów. Póki na rynku były ciężkie czasy nie było to łatwe zadanie, ale w ostatnich latach świadomość klientów zauważalnie się poprawiła i stąd też bierze się wzrost zainteresowania jakością. Ponadto jest to też wynik tego, że pierwotny duży dystans między wysokimi cenami czołowych marek, a tanimi wyrobami chińskimi zmniejszył się już znacząco i nie tworzy przepaści.

Aktualna koniunktura na rynku złączy
 
Aktualna koniunktura na rynku złączy sygnałowych oceniona została przez mniej więcej tę samą liczbę pytanych jako dobra lub zadowalająca. Badanie było przeprowadzone na początku 2020 roku, a więc w okresie noworocznym, co mogło negatywnie oddziaływać na to zestawienie, bo dla wielu firm jest to martwy okres, w którym wiele osób korzysta z urlopów. Dobre wyniki w słabym okresie pozwalają oczekiwać, że potem będzie jeszcze lepiej.
Powiązane treści
Złącza koncentryczne – kryteria doboru
Dafa Linker – profesjonalne złącza do wymagających zastosowań
Złącza do aplikacji IoT – przegląd rynku
Zobacz więcej w kategorii: Raporty
Projektowanie i badania
Projektowanie elektroniki
Komunikacja
Moduły do komunikacji bezprzewodowej
Pomiary
Aparatura do badań precompliance
Komunikacja
RFID, NFC, czyli zdalna identyfikacja
Zasilanie
Podzespoły półprzewodnikowe dużej mocy
Produkcja elektroniki
Chemia i materiały do produkcji elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
ept connectors - złącza do wymagających aplikacji
Prezentacje firmowe
QS – złącza wysokoprądowe niskonapięciowe
Targi zagraniczne
W3+ Fair - targi i konferencja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów