Radiatory

Radiatory to produkt dojrzały technologicznie i doskonale znany. W przeważającej części są one wykonywane z aluminiowych profili, często czernionych galwanicznie dla wzmocnienia transportu ciepła przez emisję promieniowania. Wysokie ceny metali wyeliminowały miedź z tych produktów i obecnie radiatory są praktycznie wykonywane wyłącznie z aluminium. W ostatnich miesiącach poważnym problemem były problemy z dostępnością i jeszcze silniej rosnącymi cenami aluminium. Po ponad dwukrotnych podwyżkach cen sytuacja ustabilizowała się, zapewniając przewidywalność biznesu w okresie kilku tygodni, co nie zmienia tego, że produkty te stały się bardzo drogie.

Najważniejsze dla klientów cechy ofert brane pod uwagę przy selekcji dostawcy #7
 
Zestawienie najważniejszych kryteriów selekcji ofert handlowych w obszarze zarządzania ciepłem jest typowe i kompletnie niezaskakujące. Cena, jakość i parametry techniczne produktów zawsze są na szczycie takich zestawień. Czasem zmienia się tylko kolejność lub proporcje i tak jest również teraz. To, że tym razem na trzecie miejsce awansowało kryterium "termin dostawy", to jak wiadomo, znak obecnych trudnych czasów i zapewne też jest to czynnik sezonowy, który z czasem straci na znaczeniu. Szeroka dostępna oferta produktów u jednego dostawcy to cecha oczekiwana w stosunku do dystrybutorów wielu wyrobów, podobnie jak kompetencje techniczne i wparcie. Znaczenie dostępności usług mechanicznych powiązanych z systemami chłodzącymi cały czas jest notowane wysoko.

Radiatory, podobnie jak szereg innych podzespołów elektronicznych, występują na rynku w bardzo wielu typach i rozmiarach, co sprawia wiele trudności w utrzymaniu przez dostawców stanów magazynowych dla całości oferty. W wielu przypadkach istotne są nawet drobne różnice w kształcie użebrowania, które pozwalają na modyfikację rezystancji termicznej w zależności od typu chłodzenia wymuszonego lub konwekcyjnego. Taka ograniczona dostępność, przekładająca się na długie czasy dostaw niektórych profilów, oznacza najczęściej, że projektanci muszą z konieczności używać radiatorów, które są dostępne zamiast wybranych modeli.

Najważniejszy potencjał biznesowy mają w m.in. #8
 
Największy potencjał rynkowy kryje się w materiałach termoprzewodzących, systemach chłodzenia akumulatorów oraz rozwiązaniach do zarządzania ciepłem w oświetleniu ledowym. Mimo tak uformowanej czołówki, różnice między poszczególnymi polami na wykresie nie są duże, co przekonuje, że rynek jest różnorodny i nie ma jednej dominującej technologii, dla której reszta jest tylko tłem.

Mimo że w przypadku radiatorów trudno mówić o dużej komplikacji technicznej produktu lub też o wysokim potencjale technologicznym, jednak są to elementy przez cały czas rozwijane przez producentów i dopasowywane do potrzeb współczesnych aplikacji. Producenci sprzedają obecnie więcej małych radiatorów, które dominują w elektronice powszechnego użytku oraz duże profile przeznaczone do pracy w układach energetycznych dużej mocy. Znaczenie środka asortymentu w ofertach dostawców w trakcie ostatnich lat systematycznie się zmniejsza, ale trudno mówić o jakimś przełomie, gdyż rynek jest zbyt różnorodny.

Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również