wersja mobilna
Online: 540 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Internet rzeczy motorem rozwoju rynku mikrokontrolerów

środa, 23 września 2015 12:22

Rosnący rynek mikrokontrolerów wykorzystywanych w urządzeniach tworzących Internet rzeczy (IoT) ma pozytywny wpływ na ogólny wzrost rynku MCU. Według IHS rynek układów stosowanych w podłączonych do sieci samochodach, elektronice noszonej, automatyce budynków i innych aplikacjach IoT ma wzrosnąć z 1,7 mld w 2014 r. do 2,8 mld dolarów w roku 2019, przy rocznej stopie wzrostu CAGR wynoszącej 11%. Oczekuje się przy tym, że stopa wzrostu CAGR całego rynku MCU wynosić będzie w tym czasie tylko 4%. Zdaniem analityków IHS, gdyby nie wpływ aplikacji związanych z Internetem rzeczy rynek MCU przeżywałby do końca dekady okres stagnacji.

IHS dzieli rynek Internetu przedmiotów na trzy odrębne kategorie: kontrolerów - takich jak komputery PC i smartfony, infrastrukturę - taką jak routery i serwery oraz węzły - takie jak telewizja przemysłowa (CCTV), kamery, sygnalizacja świetlna. Zdaniem Toma Hackenberga, analityka z IHS, każda z tych kategorii stanowi wyraźną szansę dla dostawców sprzętu, oprogramowania i usług.

Biorąc pod uwagę, że łączność w Internecie przedmiotów wymaga nowego podejścia do funkcjonalności układów elektronicznych, wiele firm półprzewodnikowych rozpoczęło już opracowywanie rozwiązań dla IoT. Wśród dostawców półprzewodników skupiających swoje strategie wokół Internetu rzeczy są takie firmy, jak Atmel Corporation, Broadcom, Cisco Systems, Freescale Semiconductor, Infineon Technologies, Intel, Microchip Technologies, NXP, Qualcomm, Renesas Electronics Corporation czy Texas Instruments.

źródło: IHS

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com