Texas Instruments rozpoczyna w Utah budowę fabryki płytek półprzewodnikowych 300 mm

| Gospodarka Aktualności

Firma Texas Instruments (TI) rozpoczęła w Lehi, w stanie Utah, budowę nowego zakładu produkującego płytki półprzewodnikowe o średnicy 300 mm. Nowa fabryka - LFAB2 - zostanie połączona z istniejącym już w Lehi zakładem firmy, także wytwarzającym płytki 300-milimetrowe. Po ukończeniu budowy dwie fabryki TI będą codziennie produkować dziesiątki milionów chipów.

Texas Instruments rozpoczyna w Utah budowę fabryki płytek półprzewodnikowych 300 mm

LFAB2 będzie jedną z najbardziej ekologicznych fabryk płytek firmy, zaprojektowaną tak, by spełniać jeden z najwyższych poziomów efektywności strukturalnej i zrównoważonego rozwoju systemu LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), czyli LEED Gold w wersji 4. Celem LFAB2 jest zasilanie w 100% energią odnawialną, a zaawansowany sprzęt i procesy jeszcze bardziej ograniczą powstawanie odpadów oraz zmniejszą zużycie wody i energii. Oczekuje się, że LFAB2 będzie poddawać wodę recyklingowi w niemal dwukrotnie większym tempie niż istniejąca fabryka TI w Lehi.

W lutym TI przedstawiło plany zainwestowania w Utah kwoty 11 mld dolarów, co oznacza największą inwestycję gospodarczą w historii stanu. Projekt LFAB2 utworzy około 800 dodatkowych stanowisk pracy w branży IT oraz tysiące pośrednich stanowisk pracy, a pierwsze produkty będą dostępne już w 2026 r.

LFAB2 uzupełni istniejące fabryki płytek 300 mm TI, do których należą LFAB1 (Lehi, Utah), DMOS6 (Dallas) oraz RFAB1 i RFAB2 (obie w Richardson, w Teksasie). TI buduje także cztery nowe fabryki płytek 300 mm w Sherman w Teksasie (SM1, SM2, SM3 i SM4), a produkcja w pierwszej z nich rozpocznie się już w 2025 roku.

Ponadto, w ramach zaangażowania TI w edukację, firma zainwestuje 9 mln dolarów w Alpine School District, by stworzyć pierwszą w stanie społeczność kształconą w dziedzinie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM). Kształcenie będzie dostępne dla wszystkich uczniów - od przedszkola do 12 klasy. Wieloletni program pozwoli lepiej włączyć koncepcje STEM do zajęć dla 85 tys. uczniów w okręgu, a nauczycielom i administratorom zapewni rozwój zawodowy zorientowany na STEM.

fot. Texas Instruments

źródło: Texas Instruments

Zobacz również