wersja mobilna
Online: 313 Poniedziałek, 2018.06.25

Biznes

Polskie moduły fotowoltaiczne będą wykorzystywać warstwę grafenową

poniedziałek, 27 listopada 2017 13:03

Obecnie na rynku nie ma jeszcze modułów fotowoltaicznych wykorzystujących warstwę grafenową. Pionierem w tej dziedzinie jest polska firma Freevolt, która poinformowała o opatentowaniu i przygotowaniach do produkcji grafenowych modułów PV o nazwie PVGRAF. Zastosowanie grafenu ma podnieść wydajność i odporność modułów, pozwalając nawet o połowę zmniejszyć koszty wytwarzania energii, której źródłem jest światło słoneczne.

Freevolt ma szansę zrewolucjonizować rynek energii słonecznej. Bydgoski producent zapewnia, że połączenie tradycyjnej, krzemowej warstwy z warstwą grafenową pozwoli zwiększyć wydajność ogniw i zapewni lepsze działanie elektrowni fotowoltaicznych w całym cyklu ich funkcjonowania. Nowe moduły mają być bowiem odporniejsze na warunki zewnętrzne i mają charakteryzować się wolniejszą degradacją.

Spółka zapewnia, że opatentowane ogniwa PVGRAF o tradycyjnych rozmiarach 156 x 156 mm, pokryte jednoatomową warstwą grafenu, zostały już przetestowane pod kątem wydajności i stabilności pracy. Wyniki testów mówią o możliwym do osiągnięcia uzysku energii na poziomie około 1,4 MWh z kWp. Zdaniem producenta degradacja ogniw wynosi poniżej 3,3% w ciągu 20 lat. Moduły PV z warstwą grafenową można będzie instalować w regionach bardzo gorących, gdzie ich efektywność spada szybciej z uwagi na wysokie temperatury.

Obecnie Freevolt dysponuje liniami produkcyjnymi, które umożliwiają wytwarzanie 300 tys. modułów fotowoltaicznych rocznie. Linię do produkcji grafenowych modułów fotowoltaicznych firma zainstaluje w przyszłym roku. Początkowo będzie ona zdolna do wytwarzania 55 tys. takich modułów rocznie. Jak zapewnia prezes Freevolt Łukasz Nowiński, faza komercjalizacji materiału, czyli wdrożenia do produkcji i sprzedaży, zakończy się w połowie 2018 roku.

źródło: gramwzielone.pl

 

World News 24h

poniedziałek, 25 czerwca 2018 12:02

With 3D printing believed to bring a new round of manufacturing revolutions in the future, Taiwan's Aerospace Industrial Development Corp will consider applying 3D printing technologies to produce airplane engine parts and components to sharply cut consumption of raw materials, according to AIDC chairman Anson Liao. Liao said that if the additive manufacturing technology is adopted to process raw metal materials needed for airplane engines, it can help reduce materials consumption by up to 90% as only materials needed will be processed with the technology. This is a sharp contrast to traditional machining process, which requires a large chunk of material metal to undergo raw material cutting, grinding, drilling, and fine finishing operations, eventually with only 10% of the metal materials left for use in finished products, Liao indicated.

więcej na: www.digitimes.com