Samsung zaatakuje chińskich rywali na rynku smartfonów w Indiach
| Gospodarka Produkcja elektronikiFirma Samsung planuje wprowadzić do sprzedaży w Indiach serię smartfonów klasy budżetowej, mając na celu zmniejszenie dystansu do chińskich konkurentów, takich jak Xiaomi, na drugim co do wielkości rynku telefonów komórkowych na świecie. Trzy nowe urządzenia z serii M, które Samsung zamierza sprzedawać tylko za pośrednictwem swojej strony internetowej oraz oddziału Amazona, mają pomóc firmie podwoić sprzedaż online. Po premierze indyjskiej, mającej nastąpić pod koniec stycznia, seria M udostępniona będzie również na całym świecie.
W okresie 12 miesięcy do końca marca 2018 roku sprzedaż telefonów komórkowych Samsunga w Indiach wyniosła 373,5 miliarda rupii (5,3 miliarda dolarów), według danych platformy wywiadu gospodarczego paper.vc.
Samsung coraz bardziej koncentruje się na Indiach, w których jest ponad miliard abonentów komunikacyjnych usług bezprzewodowych, i gdzie około 350 milionów użytkowników nadal nie korzysta ze smartfonów. W ubiegłym roku koreańska firma otworzyła na przedmieściach stolicy Indii - New Delhi - największy na świecie zakład produkujący telefony komórkowe, a w Bengaluru największy na świecie sklep z telefonami komórkowymi.
Indyjski oddział Samsunga sprzedaje telefony za pośrednictwem 250 tys. punktów sprzedaży i ponad 2 tys. ekskluzywnych sklepów. Produkowane w Indiach telefony, wyceniane nawet na mniej niż 10 tys. rupii (141,80 USD) mają być wyposażone w taką funkcjonalność, jak szybkie ładowanie.
źródło: Reuters