Samsung zaatakuje chińskich rywali na rynku smartfonów w Indiach

Firma Samsung planuje wprowadzić do sprzedaży w Indiach serię smartfonów klasy budżetowej, mając na celu zmniejszenie dystansu do chińskich konkurentów, takich jak Xiaomi, na drugim co do wielkości rynku telefonów komórkowych na świecie. Trzy nowe urządzenia z serii M, które Samsung zamierza sprzedawać tylko za pośrednictwem swojej strony internetowej oraz oddziału Amazona, mają pomóc firmie podwoić sprzedaż online. Po premierze indyjskiej, mającej nastąpić pod koniec stycznia, seria M udostępniona będzie również na całym świecie.

Posłuchaj
00:00

W okresie 12 miesięcy do końca marca 2018 roku sprzedaż telefonów komórkowych Samsunga w Indiach wyniosła 373,5 miliarda rupii (5,3 miliarda dolarów), według danych platformy wywiadu gospodarczego paper.vc.

Samsung coraz bardziej koncentruje się na Indiach, w których jest ponad miliard abonentów komunikacyjnych usług bezprzewodowych, i gdzie około 350 milionów użytkowników nadal nie korzysta ze smartfonów. W ubiegłym roku koreańska firma otworzyła na przedmieściach stolicy Indii - New Delhi - największy na świecie zakład produkujący telefony komórkowe, a w Bengaluru największy na świecie sklep z telefonami komórkowymi.

Indyjski oddział Samsunga sprzedaje telefony za pośrednictwem 250 tys. punktów sprzedaży i ponad 2 tys. ekskluzywnych sklepów. Produkowane w Indiach telefony, wyceniane nawet na mniej niż 10 tys. rupii (141,80 USD) mają być wyposażone w taką funkcjonalność, jak szybkie ładowanie.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Samsung Electronics przewiduje uzyskanie w 2019 r. słabszych wyników
Chiny wchłaniają coraz mniej smartfonów
Foxconn będzie w Indiach montował topowe iPhone'y
Samsung India zatrudni 1000 absolwentów najlepszych uczelni technicznych
Samsung Electronics przewiduje najniższy kwartalny zysk od ponad dwóch lat
Foxconn zainwestuje w Indiach 5 mld dolarów w produkcję komponentów mobilnych
Rynek smartfonów w Chinach nadal słabnie
Samsung Electronics zainwestuje w Indiach 40 mld rupii
Samsung zainwestuje blisko 300 mln dolarów w fabrykę w Indiach
Słabnie sprzedaż smartfonów z Chin
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Aktualności
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Projektowanie i badania
Ogniwa słoneczne zasilą elektronikę prosto ze światła w pomieszczeniach
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Gospodarka
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Gospodarka
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów