Obróbka mechaniczna to standard

Obróbka mechaniczna obudów katalogowych, a więc wiercenie otworów pól pod klawiaturę, frezowanie, złącza, wyświetlacz to usługi, które w ostatnich latach stały się niezwykle popularne i w zasadzie doszliśmy do momentu, że oferują je już praktycznie wszyscy dostawcy obudów. Wynika to z rosnącej specjalizacji firm, w ramach której korzystniej jest je zlecić do kooperanta, oraz z ogólnego nacisku na jakość.

Wywiercenie otworu w plastikowej obudowie nie wydaje się może skomplikowane, ale jeśli trzeba to zrobić powtarzalnie i dobrze wiele razy, utrzymanie jakości staje się trudniejsze. Do wielu operacji trzeba mieć obrabiarkę CNC, co dla firm z branży elektroniki nierzadko wykracza poza tzw. rdzeń biznesu.

Nawet jeśli otworowanie nie jest problematyczne, inne operacje, takie jak montaż klawiatury, integracja wyświetlacza z obudową lub wykonanie panelu frontowego, mogą przysporzyć dodatkowych kłopotów. Wymagają dodatkowego oprzyrządowania, a więc kolejnych urządzeń, doświadczenia w takich operacjach.

Znaczenie obudów dla dostawców

Dla mniej więcej co drugiej firmy (43%) obudowy to dodatek uzupełniający biznes, najczęściej dystrybucyjny. Przy ogromnej ilości obudów katalogowych, jakie są dostępne na rynku, wydaje się to naturalne, bo są one takim samym komponentem jak złącza, wiązki kablowe lub przekaźniki. Co więcej celowe jest, aby proces projektowania urządzeń rozpoczynał się od wyboru obudowy, gdyż determinuje ona dostępne miejsce, rozstaw otworów oraz warunki chłodzenia, a więc selekcja tego produktu następuje tutaj razem z innymi kluczowymi komponentami. Takie podejście jest postrzegane jako element tzw. dobrej praktyki inżynierskiej i z tych powodów obudowy można postrzegać jako komponent kluczowy. Z kolei 25% firm, które zadeklarowały, że obudowy są dla nich głównym elementem biznesu, to zapewne krajowi producenci obudów metalowych, plastikowych i szaf, a także wybrani dystrybutorzy.

W praktyce problemy z konstrukcją mechaniczną zawsze się piętrzą, stąd możliwość skorzystania z pomocy kogoś, kto weźmie całość problemów na siebie, jest w branży cenną wartością dodaną. Można też powiedzieć, że klienci obecnie nie chcą tworzyć u siebie wyspecjalizowanych komórek organizacyjnych wykonujących indywidualizację obudów, wolą dopłacić i dostać produkt przygotowany pod ich specyficzne wymagania i produkcję.

W przypadku startupów i małych firm kooperacja w produkcji jest podstawą biznesu i zdolność dostawcy obudów do dostarczenia gotowego produktu, do którego wystarczy wsunąć płytkę drukowaną, jest jeszcze istotniejsza.

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również