Ponad 20 lat funkcjonowania gospodarki rynkowej w naszym kraju, lata otwartych granic, wymienialnych walut i szerokiej dostępności produktów importowanych spowodowały, że w zasadzie każdy, kto potrzebował multimetru, z pewnością miał już sporo czasu, aby go kupić. Stąd często pojawiają się pytania o to, czy rynek na te produkty jest już nasycony lub czy biznes związany z popularną aparaturą pomiarową można ogólnie uznać dzisiaj za wartościowy.
Brak chłonności rynku i tym samym pomijalne znaczenie biznesowe multimetrów wystąpiłoby, gdyby tempo rozwoju elektroniki i całej gospodarki było niewielkie lub gdyby mierniki nie zmieniały się na przestrzeni lat. Tak nie jest, niemniej, aby ocenić tempo rozwoju rynku popularnej aparatury pomiarowej oraz spróbować odpowiedzieć na pytanie, czy jest to rentowny sektor rynku, warto zastanowić się przez chwilę nad tym, jakie czynniki sprzyjają rozwojowi branży, a jakie nie.