Siłę napędową rynku elektroniki tworzą nowe technologie i rozwiązania aplikacyjne, które są dostępne przede wszystkim w postaci nowych podzespołów elektronicznych, a sama branża z pewnością zasługuje na miano takiej szczególnej dziedziny techniki, która zmienia się najszybciej. Dlatego konstrukcja wielu nowych produktów i urządzeń bazuje właśnie na nowych podzespołach, które często są odpowiedzialne za największą wartość technologiczną nowych produktów i decydują o nowych przełomowych funkcjach lub wartości technicznej.
Wykorzystanie najnowszych osiągnięć przemysłu półprzewodnikowego czy też użycie zaawansowanych podzespołów pasywnych jest dzisiaj celem każdego konstruktora i większości firm produkcyjnych. Zjawisko to jest źródłem nowych obowiązków dla firm dystrybucyjnych, które muszą obecnie dostarczać oprócz produktów coraz więcej wsparcia technicznego. O ile jeszcze kilka lat temu pojęcie to było mantrą działalności dużych dystrybutorów, zwłaszcza tych zagranicznych działających w skali globalnej, to obecnie pomoc inżynierska staje się koniecznością w przypadku działalności również małych firm. Wynika to w niewielkiej części z oddziaływania pozytywnego przykładu i wzorców działania wypracowanych na dojrzałych rynkach zagranicznych przez największych dostawców, które są następnie przenoszone na rynek krajowy.
Rosnące znaczenie wsparcia technicznego to także skutek zmian w komunikowaniu się producentów z klientami oraz ogromnej dynamiki rozwoju rynku. Największe firmy półprzewodnikowe tworzą rocznie kilkaset nowych produktów, dla których najważniejszym medium informacyjnym jest Internet, a ściślej witryny internetowe producentów. Czasy katalogów papierowych lub też wersje na płytach CD szybko odeszły w niepamięć, gdyż media te nie były w stanie sprostać dynamice informacji towarzyszącej nowym komponentom.
Ogromna ilość informacji niewielkie różnice pomiędzy ofertami wielu producentów powodują, że w handlu dostępnych jest wiele elementów o zbliżonych funkcjach i różniących się często drobnymi niuansami. Jest to praprzyczyna tego, że coraz mniej osób biegle orientuje się w szczegółach i chętnie przyjmuje pomoc specjalistów, którzy są w stanie uchronić projekt przed pomyłkami i brakiem optymalności.
Codziennym kłopotem współczesnego inżyniera-projektanta jest też brak czasu. Liczba problemów technicznych i wymagań, które trzeba uwzględnić podczas tworzenia produktów, stale się zwiększa, co powoduje, że coraz mniej chętnie jest on zainteresowany samodzielnym przekopywaniem się przez setki stron z dokumentacją. W warunkach krajowych wiele innowacyjnych firm elektronicznych to przedsiębiorstwa niewielkie.
Tworzą je zapracowani ludzie, którzy w naturalny sposób oczekują, że dostawca nie tylko im sprzeda, ale także doradzi, co w ich przypadku byłoby najlepsze. Istnienie tego zjawiska na rynku potwierdza sygnalizowany w ankietach fakt rosnącego znaczenia elementów nietypowych i unikalnych w ofertach dystrybutorów. To zarówno skutek wzrostu złożoności technicznej wyrobów, ale i szybkiego poszerzania się ofert poza te najłatwiejsze w sprzedaży podzespoły popularne.