Istota certyfikatów

Integralną częścią większości urządzeń komunikacyjnych jest oprogramowanie systemowe nadzorujące proces komunikacji, a więc odpowiadające za kodowanie danych, obsługę modulacji, podział na pakiety, sposób wysyłki i odbioru danych oraz ich potwierdzanie. Za takie zadania odpowiada protokół, który ma kilka warstw logicznych, z których każda odpowiada za określoną klasę zadań. Te dolne warstwy są bezpośrednio związane ze sprzętem, obsługują transceiver, tworzą sygnały kwadraturowe IQ dla modulatora, Kolejne, wyższe, realizują kodowanie danych, a więc przygotowują strumienie zer i jedynek wysyłane do modulatora, Jeszcze wyższe definiują pakiety, czyli paczki danych i zarządzają ich kolejkowaniem i wysyłką. Najwyższe warstwy protokołu realizują współpracę z aplikacją. Ponieważ protokół ma warstwy logiczne jedną nad drugą, często cały komplet nazywa się po prostu stosem.

Stos, będąc oprogramowaniem, podlega licencjonowaniu, czyli producent modułu komunikacyjnego powinien wykupić u właściciela standardu, np. stowarzyszenia rozwijającego dane rozwiązanie, licencję (nabyć prawo do korzystania).

Niestety te proste i zrozumiałe zasady nie zawsze są respektowane i na rynku funkcjonują rozwiązania, które mają nieuregulowaną sytuację. Korzystanie z nich przypomina używanie oprogramowania pirackiego i wraz z rosnącą świadomością rynku firmy coraz więcej wagi przykładają do tego, aby kupowane produkty były pod tym względem legalne. Jest to z pewnością rezultat większej świadomości kupujących oraz tego, że urządzenia i produkty są wysyłane na inne rynki.

Najważniejsze czynniki negatywne dla rynku
 
Czynniki negatywnie oddziałujące na rynek to tanie produkty azjatyckie, które są ogólnie łatwo dostępne, bo producentów jest wielu, a rynek jest szeroki i chłonny. Na dodatek w Chinach łańcuch dostaw jest dość skomplikowany, nierzadko celowo uwikłany po to, aby niemożliwe było wyśledzenie, czy dostawca jest firmą handlową, czy producentem. Tamtejsze firmy mają często swobodne podejście do rynku dystrybucji i sprzedają towar każdemu, kto się zgłosi, także w kanałach B2C za pośrednictwem platform internetowych. Efektem jest zaostrzenie konkurencji.

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty