Naturalnie diodowe źródła światła pojawiają się najszybciej w takich obszarach rynku, gdzie zalety i wartość dodana, jaką niosą te elementy, przeważają znacznie nad kosztami. To samo dotyczy towarów luksusowych i nowości kierowanych w na górne półki rynku. Dlatego zestawienie pokazane na rysunku 6 prezentujące najpopularniejsze aplikacje, do których trafiają diody o wysokiej jasności, nie jest zaskakujące. Poza zastosowaniami typowo oświetleniowymi, które obstawiły większość czołowych kategorii, silną pozycję zajmują wyświetlacze reklamowe.
Liczba reklam, jakie są obecnie w naszym otoczeniu z pewnością już jest imponująca, a z czasem, dzięki nowym możliwościom prezentacji treści i wizualizacji, zapewne będzie ich jeszcze więcej. Wydajne diody świecące są podstawowym budulcem wyświetlaczy wielkoformatowych, które mogą pracować w świetle dziennym, a nawet przy oświetleniu promieniami słońca i dlatego branża reklamy jest bardzo perspektywicznym klientem w omawianym obszarze produktów.
Uzupełnieniem zestawienia opierającego się na podziale aplikacyjnym jest wykres przedstawiony na rysunku 7, gdzie pokazane zostały analogiczne badanie wykonane pod kątem branż będących najważniejszymi klientami zaopatrującymi się w diody wysokiej jasności. W takim ujęciu znaczenie branży reklamowej w strukturze sprzedaży okazało się jeszcze większe, przekraczając istotnie znaczenie kategorii oświetleniowej. Prawdopodobna przyczyną jest to, że w warunkach krajowych sektor wielkoformatowej reklamy jest w dobrej kondycji finansowej i ma środki na inwestycje.
Wielkie bilbordy reklamowe są oświetlane wieczorem i w nocy silnymi lampami oraz pobór mocy przez duże i jasne wyświetlacze mierzony jest bardzo duży, dlatego obniżka kosztów eksploatacyjnych leży w centrum zainteresowań właścicieli nośników reklamy. Z kolei słabe znaczenie elektroniki konsumenckiej, medycyny i AGD wynika najprawdopodobniej z braku nośnych aplikacji dla omawianych produktów takich, które byłyby w stanie wygenerować dużą sprzedaż. Na pojawienie się takich miejsc potrzeba prawdopodobniej jeszcze co najmniej kilku lat.
Bogactwo typów diod, wykonań, obudów, kolorów, a nawet metod generacji światła białego powoduje, że liczba diod będących w ofertach dostawców jest bardzo duża. Warto jednak przyjrzeć się najważniejszym kryteriom selekcji po to, aby zrozumieć motywację klientów. Zostały one pokazane na rysunku 8, który pokazuje zagadnienie to strony technicznej i na rysunku 9, gdzie znaczenie kryteria wyboru produktu zostało ocenione bardziej od strony oferty handlowej.
Wśród parametrów technicznych najważniejsza są wydajność świetlna, długi czas pracy i powtarzalność parametrów diod. Niemniej nie widać, aby któreś z wymienianych na rys. 8 danych wyraźnie górowało nad resztą. Wnioski, jakie nasuwają się z analizy są pozytywne. Równe proporcje pomiędzy czterema najważniejszymi danymi technicznymi wydają się preferować najlepsze rozwiązania i znane marki na rynku. Wydają się także być pewnego rodzaju barierą przed tandetą o niejasnym pochodzeniu.
Najsłabiej postrzegane znaczenie zintegrowanego lub uniwersalnego zasilania dla diod może wskazywać, że firmy dobrze radzą sobie z tym zagadnieniem i nie szukają komponentów, w których producent rozwiązał ten problem za nich. Potwierdzeniem tej tezy może być to, że mimo kilkuletniej obecności na rynku diod Acriche firmy Seoul Semiconductors, które są zasilane bezpośrednio z sieci, nie doczekały się one konkurencji ze strony innych producentów.
Oczywiście bycie jedynym dostawcą diod z wbudowanym zasilaczem jest dla koreańskiego producenta wygodne, niemniej nic tak nie popularyzuje rozwiązań technologicznych w elektronice, jak to, że można je kupić od różnych producentów.
Zestawienie z rysunku 9 dotyczące oferty handlowej zaskakuje głownie tym, że na pierwszym miejscu nie wypadła cena. W ogromnej większości podobnych rankingów jest ona niepodzielnie na pierwszym miejscu i fakt, że dla diod ważniejsze są parametry techniczne oraz jakość tych elementów. Innymi słowy selekcja diod LED dużej mocy, to proces oparty przede wszystkim na ocenie wydajności świetlnej oraz trwałości. W twierdzeniu tym umacnia spore znaczenie marki producenta diod, które znalazło się tuż za ceną, potwierdzające wcześniejsze rozważania.