Automaticon 2011
| Gospodarka ArtykułyAutomaticon to największa w krajowej branży impreza targowo-wystawiennicza, stanowiąca dla wielu osób główny punkt w zawodowym kalendarzu spotkań, którą traktuje się często jako barometr koniunktury. Podobnie jak w latach ubiegłych publikujemy w marcowym "Elektroniku" przewodnik targowy, w którym analizujemy główne trendy związane z tym wydarzeniem oraz zapowiadamy najważniejsze produkty i firmy, które pojawią się na tej imprezie.
W aspekcie długofalowym
Z pewnością ewolucja targów wizerunkowo- integracyjnych w imprezę utylitarną i komercyjną nie jest łatwa, nie przez wszystkich oczekiwana ani też być może nawet możliwa. Niestety targi odbywają się tylko raz w roku, co powoduje, że wszystkie zmiany trzeba obliczać w perspektywie minimum 5- letniej.
Leszek CzabakLC Elektronik
Nowa hala w zgodnym odczuciu zespołu obsługującego stoisko LC Elektronik nie spełniła w zeszłym roku pokładanych nadziei. Niedostateczne rozreklamowanie wśród odwiedzających, mało widoczne oznaczenia dojścia i nieatrakcyjna komunikacja z resztą powierzchni wystawienniczej spowodowały, że klienci potraktowali ją jako margines Automaticonu. Dlatego zdecydowaliśmy się na powrót do poprzedniej hali. Być może drugi rok przyniesie zmianę w nastawieniu odwiedzających. Wdaje mi się, że łączenie tematyczne wystawców stwarza szansę na skuteczniejsze dotarcie do klientów, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i dużo zależy od przyjętego klucza grupowania i doboru firm.
Targi te są dla nas ważne z wielu powodów. Co roku pojawia się na polskim rynku wiele nowych podmiotów, firmy zmieniają profil produkcji, wdrażają nowe wyroby i tym samym poszukują nowych partnerów lub innych elementów oferty u dotychczasowych dostawców. Automaticon według mnie jest bardzo dobrym miejscem, aby wyjść naprzeciw takim oczekiwaniom, a także zaprezentować potencjał firmy. Budowa a właściwie w naszym przypadku umacnianie obecności marki LC Elektronik ma także istotne znaczenie. Co roku przygotowujemy na targi prezentacje nowych produktów i usług, a ostatnie 12 miesięcy, jakie upłynęły od ubiegłorocznych targów, zaowocowały wieloma nowymi rozwiązaniami, które jak zdołaliśmy zaobserwować, spotykają się z dużym zainteresowaniem naszych klientów. |
Niemniej organizatorzy imprez zagranicznych dylemat ten rozwiązują doraźnie poprzez organizację grupowych stoisk tematycznych - małych boksów sprzedawanych po obniżonej cenie, gdzie pojawiają się firmy innowacyjne, małe i specjalistyczne, takie które oczekują od targów wsparcia w biznesie. U nas takich działań brakuje.
Tegoroczne targi
Automaticon 2011 zapowiada się interesująco, co w największym stopniu wynika z poprawiającej się sytuacji w biznesie. Na stronach internetowych wielu firm już kilka miesięcy temu pojawiły się w aktualnościach informacje na temat planowanego uczestnictwa. Nierzadko wpisy tam wyglądają na najważniejsze wydarzenia w rocznym kalendarzu, co przekonuje, że do obecności w hali Expo firmy podchodzą bardzo poważnie.
W ramach przewodnika targowego publikujemy podstawowe informacje o targach (lista wystawców, seminaria) oraz o innych imprezach targowych, które mogą zainteresować firmy elektroniczne. Uzupełnieniem tekstu redakcyjnego są prezentacje firmowe, w których zapowiadamy to, co będzie pokazywane na Automaticonie.
Dodatkiem do "Elektronika" jest także ulotka z mapą rozłożenia ekspozycji, która ułatwia poruszanie się po targach. Zapraszamy również do odwiedzin i kontaktu z pracownikami magazynów "Elektronik" i "APA" na stoisku wydawnictwa E-6, jak zawsze w holu razem z innymi mediami branżowymi.
Robert Magdziak