Automaticon 2011
| Gospodarka ArtykułyAutomaticon to największa w krajowej branży impreza targowo-wystawiennicza, stanowiąca dla wielu osób główny punkt w zawodowym kalendarzu spotkań, którą traktuje się często jako barometr koniunktury. Podobnie jak w latach ubiegłych publikujemy w marcowym "Elektroniku" przewodnik targowy, w którym analizujemy główne trendy związane z tym wydarzeniem oraz zapowiadamy najważniejsze produkty i firmy, które pojawią się na tej imprezie.
W aspekcie długofalowym
Z pewnością ewolucja targów wizerunkowo- integracyjnych w imprezę utylitarną i komercyjną nie jest łatwa, nie przez wszystkich oczekiwana ani też być może nawet możliwa. Niestety targi odbywają się tylko raz w roku, co powoduje, że wszystkie zmiany trzeba obliczać w perspektywie minimum 5- letniej.
|
Niemniej organizatorzy imprez zagranicznych dylemat ten rozwiązują doraźnie poprzez organizację grupowych stoisk tematycznych - małych boksów sprzedawanych po obniżonej cenie, gdzie pojawiają się firmy innowacyjne, małe i specjalistyczne, takie które oczekują od targów wsparcia w biznesie. U nas takich działań brakuje.
Tegoroczne targi
Automaticon 2011 zapowiada się interesująco, co w największym stopniu wynika z poprawiającej się sytuacji w biznesie. Na stronach internetowych wielu firm już kilka miesięcy temu pojawiły się w aktualnościach informacje na temat planowanego uczestnictwa. Nierzadko wpisy tam wyglądają na najważniejsze wydarzenia w rocznym kalendarzu, co przekonuje, że do obecności w hali Expo firmy podchodzą bardzo poważnie.
W ramach przewodnika targowego publikujemy podstawowe informacje o targach (lista wystawców, seminaria) oraz o innych imprezach targowych, które mogą zainteresować firmy elektroniczne. Uzupełnieniem tekstu redakcyjnego są prezentacje firmowe, w których zapowiadamy to, co będzie pokazywane na Automaticonie.
Dodatkiem do "Elektronika" jest także ulotka z mapą rozłożenia ekspozycji, która ułatwia poruszanie się po targach. Zapraszamy również do odwiedzin i kontaktu z pracownikami magazynów "Elektronik" i "APA" na stoisku wydawnictwa E-6, jak zawsze w holu razem z innymi mediami branżowymi.
Robert Magdziak