Dostawcy wyświetlaczy
Rynek wyświetlaczy w Polsce jest podzielony pomiędzy klientów preferujących tanie, azjatyckie rozwiązania oraz takich, dla których liczy się jakość i pewność produktu oraz obsługi. Nie wygląda na to, aby sam rynek rósł jakoś znacząco, raczej jest on powiązany z ogólnymi warunkami panującymi w branży. A te są niezłe, więc i rynek wyświetlaczy ma się dobrze.
Rynek wyświetlaczy jest bardzo szeroki, a producentów na tyle dużo, że każdy przedsiębiorca może nawiązać współpracę z jakimś producentem i stać się dystrybutorem. Niemniej płaszczyzna handlowa jest jedynie małą częścią tego biznesu. Przy sprzedaży wyświetlaczy widać wyraźnie znaczenie kompetentnego wsparcia technicznego, bo liczba problemów, jakie pojawiają się przy aplikacji najnowszych komponentów, jest spora. Stąd kompetentni inżynierowie po stronie dystrybutora i nierzadko także dodatkowa pomoc i próbki ze strony producenta przesądzają o kupnie tego lub innego produktu oraz o współpracy z klientem. Dział wsparcia technicznego znający się na wyświetlaczach jest też jednym z bardziej widocznych różnic pomiędzy zwykłymi firmami handlowymi a specjalizowanymi dostawcami. Pozycja rynkowa dostawców specjalizowanych rośnie też wraz z rozwojem technologii. Przykładem takich firm mogą być Unisystem, Gamma, White Electronics, Artronic lub Masters. Każda z tych firm jest autoryzowanym dystrybutorem znanej marki, np. Winstar, Ampire, DWIN itd.
Poza dostawcami specjalizowanymi na rynku działa grupa kilkudziesięciu firm handlowych, z których większość sprzedaje podzespoły elektroniczne, a wyświetlacze są częścią – mniejszą lub większą. Są to głównie dostawcy katalogowi (Farnell, Digi-Key, Mouser, TME, RS, Conrad, Elfa) oraz duże firmy hurtowe (Elhurt, Micros, Arrow.