Długie czasy dostaw

Długie czasy dostaw i wiążące się z nimi kolejkowanie zamówień (tzw. alokacja) były zmorą rynku dystrybucji komponentów elektronicznych przed trzema laty. Mimo że problemy dotyczyły głównie podzespołów pasywnych i tak dały się mocno we znaki i zatrzymały niejedną linię produkcyjną.

O problemach rynku motoryzacyjnego z dostępem do chipów z kwalifikacją motoryzacyjną, które pojawiły się pod koniec 2020 roku, mówiono nawet w telewizji, ale okazuje się, że pandemia rozchwiała znacznie większą część rynku dystrybucji, nie tylko sektor układów cyfrowych, bo jak wiadomo, produkcja i zaopatrzenie rynku w elementy elektroniczne tworzy skomplikowaną sieć naczyń połączonych, a poza tym problemy trapiące motoryzację wcale nie są jakieś wyjątkowe.

W większości przypadków wydłużenie czasów dostaw wynika z tego, że w 2020 roku popyt na wiele grup produktowych zmalał, przez co producenci podzespołów przestawili maszyny na inne, bardziej potrzebne typy. Wirus, zamknięcia, gorsza logistyka i chorujący personel ograniczyły też potencjał produkcyjny, a walka o rentowność zmniejszyła stany magazynowe. Gdy sytuacja u klientów końcowych zaczęła się poprawiać, okazało się, że podzespołów brakuje.

Wszystko wskazuje, że 2021 rok nie będzie łatwy. W zakresie modułów do komunikacji bezprzewodowej czasy dostaw sięgają do 4–5 miesięcy i unormowania można oczekiwać raczej dopiero w drugiej połowie roku.

Najważniejsze dla klientów cechy ofert brane pod uwagę przy kupowaniu modułów do komunikacji bezprzewodowej
 
Cena jest najważniejszym kryterium selekcji produktu w obszarze komunikacji bezprzewodowej, bo musi być konkurencyjna w stosunku do rozwiązań przewodowych, na tyle niska, aby klient chciał zapłacić za taką funkcjonalność i wybrał proponowane rozwiązanie, a nie inne. Zapewne z uwagi na ważność niskiej ceny na rynku przez długie lata funkcjonują starsze technologie komunikacji i nadal są wybierane przez klientów. Na kolejnych dwóch miejscach uplasowały się jakość i niezawodność oraz parametry techniczne, czyli te czynniki, które decydują o przewadze technologicznej. Dalej mamy wsparcie techniczne, czyli pomoc techniczną ze strony dostawcy, która jest istotna przede wszystkim w produktach nowych i złożonych oraz termin dostawy, z czym aktualnie jest problem.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również